Tuesday, April 20, 2010

Hari Yang Gelap....

14/4/2010 aku BENCI tarikh ni...mmg xkn lupa sampai MATI. serius saper kata M'sia selamat. of course YES dr aspek GEOGRAFI M'sia dluar lingkaran api pesifik, xde pmberontakan, xde peperangan, xde militan....ttpi pd aku TIDAK sbb rakyat yg dkatakn 1M'sia tidak brperanan ke arah itu.
isu2 hangat antara kaum mmg x dpt kta sangkal tpi knapa? slps kjdian pada tarikh trsbt aku jdi benci bkn shj pd tarikh tu...turut pd kaum tu. tanggal 13 Mei merupakan peristiwa berdarah antara kaum Melayu n Cina. Ini adalah fakta yg telah dicatat dlm sejarah M'sia. semua warganegara patut tahu n menghayatinya. Pada aku mungkin 1 lg kaum(utama) di M'sia juga patut sedar akan peristiwa itu sblm segelintir mereka menjadi lupa daratan, lupa asal usul xkn nk jdi cam 13 Mei baru nk mengakui 1M'sia.
jelas n nyata kata org tua2...biar buruk rupa jgn buruk perangai nnti org benci. dh la gelap gelita hati pn sama blackout.

huh~ pd tarikh tu...jam 9.55am aku n hubby mengalami peristiwa hitam dlm hidup. ianya diklasfikasi sbg "Samun Bersenjata yang mana boleh menyebabkan kecederaan dan kematian dengan niat!!!"
baek ko g mampos dr wujud dbumi nyata kalu hdup ko menyusahkan makhluk laen.

No comments: