Monday, October 15, 2012

Journey to conquere the Mt. Kinabalu

AK 5100 K.KINABALU 06:30
Sebenarnya kalau nak travel sendiri ala backpackers pun OK. Kos lebih jimat tak perlu tanggung kos travel agent. Tetapi kena bersyarat semuanya well manage kerana misi kami bukannyer untuk berjimba ramba sambil menghabis RM. Misi menawan puncak Kinabalu sehingga ke Low's Peak itu yang penting.






Alhamdulilah...Safely landing.
1 beg missing.....huhuhu Jurutera Dearah a.k.a JD (baju kuning) saper tak kenal? Pengerusi JD SeMalaysia. Boss macam dah hangin jek...sabor banyak2 yea. Beg En.Khairul a.k.a "Black" tidak ditemui. Selepas tracking dengan kaunter beg beliau telah tiba di Pulau Langkawi. Aiseh....Apa kes? Kelengkapan penting "Black" untuk mendaki seperti rain coat & glove ada dalam beg tu termasuk 2 kotak rokok Dunhill....huh kacau. Benda penting pulak tu lain la kalau kau kebal pada suhu sejuk dipuncak nanti. Masak betul! Perbincangan dibuat antara Air Asia, Travel Agent & "Black" kata putus diperolehi....beg beliau akan didatangkan khas dari Langkawi ke Kota Kinabalu terus ke Kinabalu Park, Kundasang paling lewat tengah malam. Pergh.....special despatch.
 meninggal Terminal 2 untuk ke tempat mim-alif-kap-nun.....lapo seh!
 
Lunch di Restoran Sei Melaka. Jangan confuse pulak....kami tidak ke Melaka masih di Sabah bah. Jemput makan bah. Disebabkan kelaparan hanya gambar paling ringkas je...menu yang paling special midin (Stenochlaena palustris) goreng belacan

http://kenyalang.net/suria/wp-content/uploads/2011/08/midin-belacan.jpg
copy dari google
http://my.mustaffa.org/wp-content/uploads/2012/09/wpid-IMG_20120829_094209.jpg
copy dari google
 Keperluan "Black" perlu beli gak as backup. Lagi2 stok "penyambung nyawa" dia.
JD dah boleh senyum dapat ketam......

No comments: