Friday, May 18, 2012

cha chot chot @ Night Safari, Zoo Taiping

Lagi Cuti-Cuti Malaysia...disebabkan Tahun Melawat Perak aku jalan2 dalam Perak je. At least bila kwn2 tanya nak ke mana bila melawat Perak aku ada jawapannye.
So, kali ni kami ke Night Safari, Zoo Taiping. huh lama giler aku tak masuk Zoo Taiping dah tak ingat kali terakhirnya bila. Masa zaman dating dulu2 Zoo Taiping pernah menjadi antara lokasi kunjungi aku & hubby. hahahaha........kali ni bawa di Cha Chot Chot masuk Zoo malam2.

Sama elok je lepas kitaorg bila tiket hujan pun turun dengan lebat. Nak mengeluh pun tak kena hujan rahmat Tuhan. Dekat sejam juga menunggu sehingga hujan reda. Huh...tiket Night Safari RM16 (Dewasa). Kami decided pusing Zoo naik shuttle train.  Jujur aku katakan tak berbaloi sebab tak berapa nak nampak binatang yang ada. Nama pun malam. Pada pandangan aku baik pergi siang lebih puas hati.
Cha tak tertarik langsung dengan replika Badak Sumbu ni...sebab hitam.
Hujan dah reda...driver shuttle train mula panggil pengunjung naik. Cha sempat posing tayang gigi sebab dapat main air hujan. Sambil aku nyanyikan dia lagu rain, rain go away....
Rain, rain, go away
Come again another day
Little Cha Chot wants to play.
Sepanjang laluan dengan shuttle train Cha lebih teruja dengan Zirafah, Gajah & Beruang. Lain-lain binatang dia buat dekkk je... tu pasal aku kata tak berbaloi bayar RM16 kalau Cha teruja dengan 3 binatang je.



No comments: