Sunday, March 24, 2013

TTC Journey (Part IV)

D7 sepatutnya biat TVS di LPPKN tapi disebabkan bertugas diluar kawasan. cancel apointment di LPPKN  buat di Pantai Hospital. aisey....kena tggl train la pulak. aku ingat 2.30pm rupa2nya 2.05pm pergh...10min nk gerak dr SOGO ke KL Sentral marathon pn x sempat.

D8 baru boleh buat TVS di Pantai Hospital. Mcm biasa klinik Dr.J sentiasa ramai patient compare dgn Dr's O&G yg lain. TVS brjaya mengesan Ovum yg sedang berlonggok di Ovari kiri & kanan. Dr.J kata keadaan begini dipanggil multiply folikel jarang2 berlaku kebiasaannya hanya akan temui 3 folikel saja. kira rare arr.... actually masa memula buat treatment dgn Dr. Sh. Halimah di KPJ mmg dpt mengesan multiply folikel sebegini tanpa diransangkan dgn Clomid pun. May be, background family sebelah abah aku ada kembar kot tu pasal ada byk folikel.
ovari kanan ada 6 folikel, yg ketara nampak besar 2 folikel bersaiz 8 & 11mm. ovari kiri pula ada 5 folikel, yg besar ada 1 folikel bersaiz 9mm. ermmm...saiz belum cukup 20mm minimum. Dr.J memberi aku suntikan Garnol-F dipusat selama 5 hari. mak-aiii 4 hari lagi kena suntik sendiri la ekkk. Ya Allah aku ni takut jarum mmg tak la kalu suntik sendiri. Hunby jadi "misi" utk 4 hari suntikan trsebut. hehehehe.....Alhamdulilah suntikan ke 2 berjaya dilakukan tanpa meninggalkan rasa ngeri. Total kos RM520 (Consultation fees RM40 + Garnol-F RM480)

27 Mac ni buat TVS lagi tengok cukup saiz ke belum utk prosedur IUI. Kalu byk yg cukup matang In sha Allah kejadian kembar boleh berlaku. Husband side pun ada kembar seiras. Side abah aku kembar tak seiras jantina pun lain. Kalu gen abah kuat dlm darah aku boleh dpt kembar sepasang. amin.

No comments: