Friday, March 20, 2009

L.O.V.E = Wealth + Success

Agak berat kaki melangkah haruskah aku teruskan perjalanan diantara 2 persimpangan yg kedua2nya aku sendiri x pasti adakah matlamat yg aku harapkan akan trcapai....
ke mana hilangnya ketegasan aku dlm mmbuat keputusan???aku sendiri bingung yg mn harus aku pilih seolah2 perjalanan hidup aku trlalu jauh utk smpai ke suatu destinasi yg aku sendiri x pasti adakah aku dpt smpai ke destinasi yg ingin aku tuju atau destinasi yg mmg asing bg aku....


ni la nasib ku...(ikut melodi lagu nico) aku sendiri x dpt utk menafsirkan sejauh mn ia akan dihargai huhuhu... Career-Woman huh...menuntut byk pengorbanan... Aku??? erm...mn ada ibu & anak tidak merindu...ada ke suami & isteri sanggup berjauhan lg2 pengantin baru hahaha...;) . Patut ke aku meninggalkan segala keselesaan suasana kje aku skang ni... demi keluarga yg bakal aku bina. Tapi....aku sendri x pasti peluang baru ni boleh menjanji sesuatu yg aku harap. Atau...aku perlu menunggu lg peluang yg lain. huhuhu :s May be, it's easy to develop a banglow but it's not as easy as to build-up the Full House....which is full of love & cheers. Hanya tu... boleh aku kata kn.

Pd kaum wanita yg menceburi bidang teknikal khususnyer engineering cam aku ni...bkn aku nk kata kita x boleh bersaing dlm kerjaya yg di monopoli lelaki. Tpi harus diingat semula tanggungjawap mendidik & memberi kasih sayang asalnya bermula pd siapa???kalu dh mak bapak sibuk dgn kje anak2 dok dgn maid...kalu maid indon dh pndai ckp indon la anak tu...isu ni...pernah dibincangkn oleh pakar akademik kt tempat aku kje....tpi ni lah fenomenanya. Wanita terikat dgn kerjaya & keluarga.


-utk berjaya,bergaya & kaya raya....kita perlukan bahagia & kasih sayang-



1 comment:

Anonymous said...

BETUL BETUL BETUL.. MUAHAHAHHUHUHU..