Friday, June 12, 2009

mak Vs mak mentua

huhuhu...topic paling best aku rasa...ni just comment n trpulang kpd pendapat msg2 utk mnerimanya. isu ni mmg agak hangat di perkatakn lebih2 lg kpd pengantin baru. agak complicated utk mngimbangi n mnjaga antara 2 hati. kadangkala hati sendiri x trjaga.

seandainya ada yg tringin brtnya pd aku di mn yg patut aku dahului antara 2 hati ni...of course n absolutely la...mak aku. walau apa jdi pun mak aku x mungkin jadi mak org lain. dah trmaktub sejak azali. tpi x brmakna mak mentua di ke tepi kn...cuma for me she's being my 2nd choice. mungkin sbb tu aku x sanggup kawin dgn org jauh. biar depan mata....sbb bila sakit saat tu la aku akan perlukn mak aku. ermm...makin parah la sakit kalu mak x de sbb x boleh nk mngada2 that's y aku x suka ada org lain di hati mak. hehehe

mak mentua???actually bakal mak mentua aku supporting. tpi kuat mmbebel sikit n brcitarasa yg langsung x sama dgn aku. ermm...kalu mak aku walau pn brcitarasa yg brbeza x prnah paksa utk aku terima aku yg dia suka. tpi mak mentua ni lain...x kn kita nk betah ckp dia n bg tau..."it's not my teast coz look like bla..bla..bla" kang merajuk pulak. so aku ni jenis kalu x brminat mmg buat buat dekkk jer....
tunang aku???erm...tu mak dia segunung emas dia nk tambun aku x kisah sbb tu mak dia janji hak aku sbg tggunggan dia trlaksana. aku xde hak utk melarang dgn syarat x melibatkan aku. a/bila dh melibatkn aku...maknanya aku jua ada share utk buat keputusan bersama.

moral of the stories....apa2 pn mak yg kandungkn kita lebih kenal siapa kita. mn ada mak dlm dunia nk anak nya sedih n susah. tpi kita pulak sbg anak jgn masa sakit n susah baru trkenangkn mak. biarlah susah n senang berjln seiringan.

2 comments:

Anonymous said...

memang la tak de mak yg tak sayang anak. tapi, kalau mak sendiri yang salah faham. salah tafsir nak buat macam mana.anak mana yang akan lebihkan orang lain..semua anak utamakan mak sendiri..lain kite maksudkan lain dia tafsirkan. belum kena memang senang cakap.kite hanya merancang.. ape yang terjadi sebaliknya DIA tentukan... biler dah kena... fikirlah sendiri...

Anonymous said...

kite takkan pernah dapat puaskan hati semua orang...bile dah macam tu sebab tu, sendiri makan hati...